Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Role stereotypů a předsudků ve výuce německého jazyka na základních školách
Hluštíková, Eliška ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Botlík Nuc, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na roli stereotypů a předsudků ve výuce německého jazyka na 2. stupni základní školy a klade si za cíl přispět k širšímu chápání vztahu mezi stereotypy, předsudky a výukou němčiny, a to jak na akademické půdě, tak v kontextu praktického pedagogického působení. Teoretická část práce se zabývá výukou němčiny jako cizího jazyka, analýzou RVP a klíčových kompetencí ve vztahu ke stereotypům a předsudkům, charakteristikami stereotypů a předsudků a rozdílu mezi těmito dvěma pojmy. Praktická část práce se zaměřuje na realizaci výzkumu, jež je uskutečněn formou dotazníků pro žáky základních škol, strukturovanými rozhovory s vyučujícími němčiny na základních školách a analýzou školních vzdělávacích programů jednotlivých základních škol. Data získaná z výzkumu jsou analyzována a interpretována za účelem identifikace konkrétních stereotypů a předsudků, které ovlivňují výuku jazyka.
Motivační potenciál práce s reáliemi ve výuce německého jazyka na gymnáziích
Špásová, Tereza ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Botlík Nuc, Tomáš (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se věnuje výuce reálií německy mluvících zemí a jejich motivačnímu potenciálu ve výuce německého jazyka na čtyřletých gymnáziích. Teoretická část pojednává nejprve o problematice motivace ve výuce. Vymezuje termíny související s motivací a zabývá se negativními činiteli působícími ve výuce a rolí vyučujícího ve vztahu k motivaci žáků. Tato část také nastiňuje vztah motivace a efektivity výuky a popisuje úlohu motivace při vyučování cizího jazyka. Posléze se práce zaměřuje obecně na německý jazyk a na cíle a didaktické zásady výuky cizího jazyka. Následuje kapitola věnující se reáliím, která se nejprve soustředí na definování pojmu reálie a různé přístupy k výuce reálií a neopomíná ani pojednání o reáliích v klíčových dokumentech vztahujících se k výuce reálií. Následně je přiblížena samotná práce s reáliemi ve výuce cizího jazyka. V praktické části je analyzováno zpracování reálií ve vybraných učebnicových souborech používaných na čtyřletých gymnáziích. Cílem analýzy je posoudit zastoupení reálií a jejich zpracování v učebnicích a také možný vliv pojetí a zpracování reálií na motivaci žáků. Tato analýza je doplněna výzkumným šetřením týkajícím se jak pohledu žáků, tak pohledu vyučujících na zpracování reálií v učebnicových souborech, na výuku reálií obecně i z hlediska jejího...
The Use of Multimedia Applications for the Development of Language Training Linguistic Devices in the Teaching of German as a Foreing Language
Borková, Tereza ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Botlík Nuc, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice implementace moderních technologií a multimediálních aplikací do výuky němčiny jako cizího jazyka. První část práce se zaměřuje na vymezení teoretických východisek. Jsou zde představeny důležité pojmy sloužící k lepší orientaci v problematice práce. Dále je popsána role technologií ve společnosti a i ve výuce. Zároveň jsou v této části uvedeny teoretické poznatky k používání moderních technologií v čase pandemie Covid-19 a srovnání frekvence jejich používání před pandemií a po ní, tedy v současné době. V neposlední řadě jsou popsány výhody a úskalí, která přináší používání moderních technologií ve výuce. Rovněž je zde uveden výčet multimediálních aplikací, které lze ve výuce němčiny využít. V další části práce, která je založena na kvantitativním výzkumu, analyzujeme výsledky dotazníkového šetření, které proběhlo u žáků a učitelů 2. stupně základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií. Dospěla jsem k takovým výsledkům, že žáci i pedagogové se staví k využívání moderních technologií ve výuce vesměs pozitivně. Někteří vyučující používají technologie méně, protože zastávají názor, že jsou žáci rozptýleni a nesoustředěni. Naopak žáci vnímají moderní technologie jako prostředek, který je motivuje k lepším výsledkům a přináší do tradiční výuky oživení....
Metoda CLIL v přírodopisu - návrh materiálů propojujících výuku německého jazyka a přírodopisu
HAŠKOVÁ, Tereza
Cílem této bakalářské práce bylo navržení dvou výukových jednotek, které budou zpracovány dle zásad metody CLIL (Content and Language Integreated Learning), která propojuje výuku nejazykového předmětu (přírodopisu na základní škole, respektive biologie na gymnáziu) s výukou cizího jazyka, v této práci konkrétně německého jazyka. Navržené pracovní listy jsou zaměřeny na biologii člověka, přesněji na učivo dýchací soustavy a oběhové soustavy.
Dramatická výchova ve výuce německého jazyka na waldorfské škole
Liberdová, Lea ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje uplatnění dramatické výchovy ve výuce německého jazyka na waldorfské škole. Samotný obsah přináší teoretický vhled do základních pojmů a principů dramatické výchovy a výuky cizích jazyků na základní škole. Pro lepší ujasnění a uchopení jsou proto v úvodních kapitolách tyto základní úrovně, vztahující se k danému tématu, více rozpracovány. Do teoretické části práce byly také zařazeny kapitoly vztahující se k waldorfské pedagogice a jejím základním principům. V praktické části bylo jedním z hlavních cílů ověření, zda mohou metody dramatické výchovy v rámci výuky německého jazyka podpořit žákovu schopnost vyjadřování, s důrazem na verbální složku. Práce také zahrnuje deskripci a reflexi tří výukových lekcí, jejichž cílem bylo zjistit, zda zvolené metody dramatické výchovy ve výuce cizích jazyků mají vliv na schopnost žáků efektivně komunikovat a na celkový výsledek učebního procesu. V závěru práce jsou popsána zjištění, která potvrzují přínos zařazení prvků dramatické výchovy do výuky cizích jazyků, a také, kde se jejich vliv nejvíce projevil.
Využití mobilních dotykových technologií ve výuce německého jazyka
BERKOVCOVÁ, Martina
Tato diplomová práce se zabývá tématem využívání mobilních dotykových technologií ve výuce německého jazyka. Teoretická část práce na základě odborné literatury shromažďuje základní fakta a poznatky o mobilních dotykových zařízeních, která jsou důležitá pro práci s těmito zařízeními jako didaktickou pomůckou. Dále se práce na teoretické rovině zabývá informacemi o výukových aplikacích a metodách výuky, při kterých lze využít tyto dotykové technologie. Praktická část práce se věnuje výsledkům výzkumného šetření, a to dotazníkovému výzkumnému šetření a výsledkům z ukázkové hodiny. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že mobilní dotykové technologie nejsou ve školách velmi rozšířeny, a pokud jimi školy disponují, nejsou při vyučovacích hodinách běžně používány. Tato diplomová práce se snaží čtenářům podat komplexní popis možností didaktického a metodického využití mobilních dotykových zařízení ve výuce německého jazyka.
Významné cézury v postavení němčiny na českých školách od roku 1918 do současnosti s přihlédnutím k podpoře aktuálního rozvoje
Dobrá, Pavlína ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Diplomová práce se zabývá významnými cézurami ve výuce němčiny na českých školách za posledních 100 let. V teoretické části je poskytnuta základní charakteristika jednotlivých období, která je úvodem do části praktické. Cílem teoretické části je poskytnout stručný a výstižný přehled událostí, jež měly na postavení němčiny vliv. Praktická část obsahuje analýzu jednotlivých programů na podporu němčiny. Programy jsou v práci rozděleny na kvalitativní, mezi něž jsou zařazeny školy, jejichž cílem je zajistit kvalitní výuku převážně v němčině, a programy kvantitativní, jejichž cílem je šíření a podpora volby němčiny jako cizího jazyka. V závěru je na základě srovnání statistik a programů konstatováno, zdali byly tyto programy pro postavení němčiny na českých školách přínosem.
Významné cézury v postavení němčiny na českých školách od roku 1918 do současnosti s přihlédnutím k podpoře aktuálního rozvoje
Dobrá, Pavlína ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Diplomová práce se zabývá významnými cézurami ve výuce němčiny na českých školách za posledních 100 let. V teoretické části je poskytnuta základní charakteristika jednotlivých období, která je úvodem do části praktické. Cílem teoretické části je poskytnout stručný a výstižný přehled událostí, jež měly na postavení němčiny vliv. Praktická část obsahuje analýzu jednotlivých programů na podporu němčiny. Programy jsou v práci rozděleny na kvalitativní, mezi něž jsou zařazeny školy, jejichž cílem je zajistit kvalitní výuku převážně v němčině, a programy kvantitativní, jejichž cílem je šíření a podpora volby němčiny jako cizího jazyka. V závěru je na základě srovnání statistik a programů konstatováno, zdali byly tyto programy pro postavení němčiny na českých školách přínosem.
Porovnání učebnic angličtiny a němčiny pro 2. stupeň ZŠ z pohledu slovní zásoby
PAREISOVÁ, Karolína
Diplomová práce se zabývá porovnáním učebnic anglického a německého jazyka pro 2. stupeň základních škol z pohledu slovní zásoby. Cílem teoretické části je seznámit čtenáře s teoretickými východisky, která se zabývají výukou slovní zásoby a slouží tak jako teoretický podklad pro zpracování části praktické. Cílem praktické části je analýza daných učebnic pro výuku anglického a německého jazyka na druhém stupni základní školy. Analýza bude prováděna nejen na základě teoretických poznatků, ale i na základě kritérií, která budou stanovena v úvodní části praktické části. Učebnice budou nejprve analyzovány z hlediska práce se slovní zásobou a poté vzájemně porovnány.
Práce s literárním textem ve výuce německého jazyka na 2. stupni základní
ANDRASCHKOVÁ, Lenka
Diplomová práce je zaměřena na literární texty ve výuce německého jazyka na 2 . stupni základní školy a odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Podstatou práce je vymezení toho, jaké místo zaujímá literatura a práce s literárním textem v současné výuce německého jazyka ve srovnání s tím, jak tomu bylo v minulosti. Analýza výskytu literárních textů ve výuce a práce s ním je vypracována na základě učebnicových a doplňkových materiálů německého jazyka, které byly a jsou využívány na našem území.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.